Home staging – zadbaj o szczegóły swojej nieruchomości

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
28 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
17 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, kiedy trafiamy na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje też home staging – a więc zespół wszystkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup mieszkania, najczęściej zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, zatem należy zrobić wszystko, by nasz lokal wyglądał wspaniale. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, dlatego warto skonsultować się z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

W 1972 roku….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, która projektowała wnętrza. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie szukała metod, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby rzetelnie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie wymagane działania remontowe, uprzątnąć cały obszar i ozdobić go tak, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Jakie były tego przyczny? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie fachowców od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a specjalność zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z pewnością jest autorką cenionych treści na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i przyjął się również w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły ludzie mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także zrozumieli, że mogą dużo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, że Polacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz wypracowała konkretny model, ale korzystający z niego musieli być przygotowanymi na nowe warunki ewoluującej mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko działania ulepszające urodę domu. Home staging bowiem to po prostu wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która skupi na sobie uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach przedstawiania innowacyjnej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który dopiero może skłonić ewentualnego Klienta do przejrzenia mieszkania. W dobie powszechnego dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Najważniejsze teorie Barbary Schwarz głosiły, że wiele zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o odruchowych działaniach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Gdy chcemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej zatrudnić fachowców z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posiadłość prezentowała się jak najlepiej.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.