Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
17 czerwca, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni – artystyczne malowanie ścian w salach zabaw
29 listopada, 2017

W dzisiejszych czasach da się zauważyć, iż bez należytego propagowania witryny internetowej, perspektywy na powodzenie naszej firmy są stosunkowo nieduże. Na szczęście, dzięki rozwojowi technologii, Google wymyśliło złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Konsumentów z pobliża, nieodzowne jest należyte wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego kręgu, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wytypuje nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – powyżej 95% Nabywców poszukuje przede wszystkim firm i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Należy zrobić co w naszej mocy, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a przeszło 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, koniecznie powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz pilnować, aby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy na tym etapie pomyśleć nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie zrobienie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do robienia wizytówek spółek, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej wiedzy.

Żeby dodatkowo zwiększyć swoje perspektywy na zwerbowanie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je uaktualniać. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa korporacji. Jeżeli już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość determinują to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeśli dostaniemy dużą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów oraz tworzenie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy środek, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.