Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – poczuj się jak w grze FPS
Styczeń 4, 2018
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt i aktywność dla starszych – basen czeka!
Styczeń 12, 2018

Obecne czasy to nieustanny postęp cywilizacji konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, wciąż poszukują nowych produktów i pragną mieć coraz więcej. Niewiele wskazuje na to, że ten trend się szybko odwróci. Zakupywanie wartościowych artykułów to także, lecz na pierwszym miejscu są jeszcze kosmetyki, pokarm – w skrócie – to, co jest nam niezbędne do funkcjonowania. Gros osób pędzi nieustannie przez życie i przez to, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy wiele modelowych jednostek, nie mających chwili wytchnienia. Robią zakupy w hipermarkecie raz na dwa tygodnie, by odjąć sobie ciągłego wychodzenia po potrzebne zapasy. W XXI wieku przykładowe sieci idą jeszcze dalej i gwarantują takim osobom przywiezienie zakupów pod drzwi.

Przywołana problematyka tyczy się zwłaszcza jednostek zapracowanych, siedzących do późna w miejscu pracy. Nie pałają oni entuzjazmem, gdy muszą zrobić chociażby świąteczne zakupy. Te osoby skwapliwie czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy oraz hurtowo nabywają upominki dla rodziny i przyjaciół. Mając to na uwadze – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – wyjątkowo liczną.

Wiemy zatem jaki pierwszy cel utworzenia e-sklepu, teraz musimy pomyśleć jak on ma się prezentować. Nie możemy próbować osiągnąć niemożliwego. Jeżeli sklep internetowy ma Wam zagwarantować określone zyski, w takiej sytuacji rozpoczynamy od tak zwanej analizy SWOT. Ocena silnych oraz gorszych stron, widoków i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do naszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Powinniśmy zbadać jakie liczby osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie wybranie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Ciebie sklep online może być dostosowany do Nabywcy uniwersalnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów towarów, ale też np. przyciągać do siebie zwłaszcza płeć piękną, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Dokładnie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż będzie musieli w pierwszej fazie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Pamiętajcie, iż stworzenie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, obligatoryjnie musimy zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli Twoja firma już działa, powinieneś jedynie zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Bardzo ważna rzecz związana jest z produktami. Gdy już zdecydujemy się czy nasz asortyment wypełni coś branżowego, z ekskluzywnej branży, czy też towary uniwersalne, wytwarzane na olbrzymią skalę, skupiamy się na odpowiednim wyborze dostawcy. Rzetelność, punktualność i bycie godnym zaufania, to winna być lista walorów, na którą należy mieć baczenie. Oczywiście czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Sprawa dostawcy załatwiona? Zbliżamy się do momentu, kiedy trzeba dopracować prezentacje towarów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Zanurzamy się w tym momencie w kwestię pozycjonowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji trzeba postawić na unikalne opisy – łatwo do zapamiętania dla Odbiorców, lecz również zoptymalizowane pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka zakwalifikuje Was negatywnie i nie osiągniemy wysokiej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na udostępnienie konkretnych form płatności. Do popularnych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań musimy także dać Odbiorcom uregulowanie należności przy odbiorze oraz z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, znacie już swoją konkurencję, mamy nakreślony plan biznesowy oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Czasem starczy chociażby bezpłatny software, ale jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być dawana wraz z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie jest – wówczas musimy ją wykupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W kwestii hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – mają one zbyt wiele barier, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.