Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – zadbaj o szczegóły swojej nieruchomości
1 czerwca, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
23 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam ogrom perspektyw w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W poniższym tekście opiszemy co to jest e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w płaszczyznę powiązaną z marketingiem w internecie, powiedzmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Ogrom czytelników stosuje ten termin zamiennie z promowaniem poszczególnego produktu, ale tak naprawdę jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma przynieść profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do jak najszerszej grupy Klientów. Aby to miało miejsce, trzeba zadbać o wiele składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, obligatoryjna jest regularna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.

Marketing internetowy – jak zacząć?

W nowoczesnym świecie powstała odrębna forma marketingu – marketing w sieci, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z zalet sieci internetowej i pozyskać więcej Odbiorców. Marketing w internecie to wypadkowa tych kroków, które znamy z powszechnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci internetowej. Gdy nasze metody będą odpowiednie, to wówczas widoczność naszej korporacji w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu internetowym jest strona www naszej firmy. Z najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line wskazujemy przede wszystkim rolę Kontrahenta. Nie jest ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie stanowiska na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi spotkamy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Analizowaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, zaś niżej skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać sporo korzyści.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dyscyplina marketingu on-line jest bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie nowych Odbiorców, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opierających się na oddaniu relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta przede wszystkim na rozpowszechnianiu w internecie treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Kontrahenta, który zechce pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywiście dużo zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść musi być dostosowana do jej upodobań, tradycji oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w przeróżnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, ale jeszcze większą wagę powinniśmy przywiązywać do klasy upublicznianych przez nas treści. Gdy Google uzna je za wartościowe, to wtedy powiększy to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, żeby teksty były autorskie i oryginalne. Jak możemy wywnioskować z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w danej dziedzinie, lub też jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, może znacząco wpłynąć na potencjalnych Nabywców. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować specjalizacją, w jakiej się obracamy. Jeżeli chcemy promować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji niezłym pomysłem będzie zaangażowanie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

W znalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zaangażowaniem człowieka do reklamowania Twojej firmy, jasno wskazać cele i przeanalizować jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Zatrudnienie influencera powinno być elementem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Wiele korzyści, ale także sporo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania winny być precyzyjnie uporządkowane, a później ustawicznie musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.